Gunung Jerai Misteri!

 

Assalamualaikum semua. Hari ini aku nak mencoret pulak kenapa korang patut lawat Kedah, “Negeri Kedah Sejahtera”. Ok kalau salah satu tempat yang menarik kalau korang singgah di Kedah, korang patut pergi ke tempat dimana suatu ketika dahulu ianya merupakan salah satu petunjuk untuk pedagang berlabuh di darat iaitu Gunung Jerai.Ianya satu tempat yang amat menarik bagi aku sekarang. Gunung ini dikatakan misteri pun disebabkan tempat inilah dan gunung inilah tempat dimana dikatakan untuk orang bertapa. Seperti mana dirancangan TV3 semalam,   Tempatnya yang cantik,dan  suasana yang damai, kiranya tempat ini sesuai untuk kita holiday disini kerana  dah ada resort berstatus 4 bintang agaknya, Jerai Hill Resort. Baru dua hari lepas aku naik ke Gunung Jerai bersama familyku. Fuh not bad jugak aku tengok, Landskap,permandangan,, assiyyee,,memang best??kalau ada duit lebih tu insyaALLAH bawa family aku tidur kat atas sana pulak..korang tengok ah pic kat bawah tu, kalau berkesempatan bawa atuk,nenek,mak ayah,adik ,pakcik,makcik,dan sewaktu dengannya lepak kat sini.See yaa!

Disini juga ada tempat yang dikenali sebagai Telaga Tok Syeikh. Disini rancangan TV3 semalam membuat liputan. Memang misteri tempat ini, mana tak nya nama pun kawasan hutan dan bergunung. Gambar dibawah adalah gambar batu kapai, ianya seolah2 seakan lembaga??

p/s kalau korang dah pergi Gunung Jerai,apa salahnya korang melawat tempat sebeginikan..huhu..Amaran!! kalau yang lemah semangat tu tak payah ler pergi, takut lain yang jadi kang..hehe..sekian..

Artikel Berkaitan:

  • Tiada Artikel Berkaitan
 

Artikel Blogger Malaysia


Comments

    • Syahril Hafiz says

      haha aku cakap luar kot, hg xprasan..
      erm ye betul sangat tu,tak kan tak belajar sejarah kat sekolah kot..hehe

  1. suri says

    salam kawanku..
    apa khbar di sisi maya ;)
    wah satu tempat yang menarik juga tu..sesekli g bercuti syok gak kan..hehhehe :)rasa damai di hati..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *